logo
a

Onze diensten en oplossingen

Om de integriteitsrisico’s binnen een customer lifecylce management cyclus te kunnen managen, is het van groot belang dat organisaties een compleet en integraal overzicht hebben van de relaties. Van identiteitsgegevens en gedragsinformatie tot aan het controleren van betalingstransacties. Organisaties moeten deze gegevens in CDD dossiers vastleggen en deze conform wetgeving continu monitoren en toetsen.

Er is niet één vast format dat de inrichting van CDD activiteiten binnen organisaties bepaalt. Er zijn verschillen in een centrale of decentrale aanpak, verschillen in rolverdeling en verantwoordelijkheden en verschillen in uitbestedingen of interne uitvoering. Hoe kun je CDD integreren in de bestaande bedrijfsvoering?

McMorla & Co. adviseert u in de beste aanpak. Dat doen wij met behulp van het bieden van ondersteuning bij;

 

  • de volledige inrichting van het KYC end-to-end raamwerk met oog voor continuous improvement en kwaliteitsverbetering.
  • de inrichting en effectieve toepassing van automatisering en IT tools binnen het KYC framework.
  • het efficient vormgeven van het onboardingsproces en effectief toepassen van de initial due diligence phase (IDD).
  • de inrichting van het outreachproces naar klanten en stakeholders toe.
  • de toepassing van de meest effectieve screenings tools.
  • de inrichting van een robuust transaction monitoring systeem.
  • het zo specifiek mogelijk classificeren van de risk rating en het bepalen van een gezond risico model.
  • het bepalen van een risico mitigerend raamwerk en bepalen van de juiste risk appetite voor de organisatie.
  • het creeren van een passende governance structuur met een effectieve positionering van de eerste lijn (first line of defence) ten opzichte van de second and third line of defence.
  • de vertaling van beleid in praktische handleidingen binnen de customer lifecycle management cyclus.
  • het inkaderen van ESG beleid (Environment, Social and Governance) en duurzaamheidsdoelstellingen met een juiste aansluiting op het KYC framework.
logo

Proven Customer Life Cycle Management Solutions

Telefoon

Voor vrijblijvend contact kunt u ons op werkdagen ten alle tijden bereiken op kantooruren op nummer

Bezoekadres

Oude Middenweg 17
2491 AC Den Haag

KVK

88290646

Contactformulier

Uw interesse

Copyright © 2025 McMorla & Co.